marți, 11 iunie 2013

Despre epilarea definitiva.....

Am citit in ultimul timp foarte multe articole despre epilarea definitiva, multe dintre prietenele mele se gandesc sa incerce aceasta metoda si recunosc ca m-ar bate gandul si pe mine, de aceea m-am documentat putin despre ce presupune aceasta tehnica.

Desi nu se stie cu siguranta daca acesta metoda este definitiva in adevaratul sens al cuvantului, tehnica existand de circa 10-15 ani doar (deci studiile se limiteaza la acest interval de timp), in functie de corectitudinea executarii, rezultatele chiar sunt de lunga durata, de aceea as fi tentata si eu sa o incerc. Din pacate intervalul de timp la care trebuie sa intervin cu epilatorul pentru inlaturarea firelor de par nedorite este unul foarte mic, de circa o saptamana, ceea ce recunosc ca este o adevarata corvoada pentru mine, consum de energie, timp si durere, toate acestea determinandu-ma sa ma gandesc serios la aceasta metoda inovativa.

        Epilarea definitiva este termenul dat pe scara larga pentru epilarea prin lumina terapeutica, adica fotoepilare si se poate realiza prin doua modalitati : prin laser sau prin IPL (Intense Pulsed Light). Din ceea ce m-am documentat se pare ca epilarea cu laser este net superioara ca rezultate celeilalte metode, astfel incat aceasta este tehnica pe care as folosi-o si eu. In sine ea reprezinta o metoda neinvaziva de inlaturare a parului nedorit de pe intreaga suprafata a corpului utilizand un laser cu dioda. Acest tip de epilare (ca si celalalt de altfel) se realizeaza in mai multe etape in functie de faza de crestere a firului de par. Se stie ca firele de par de pe corp nu cresc in mod egal, exista trei cicluri de crestere (anagen, catagen si telogen), iar laserul nu poate indeparta firul de par decat atunci cand acesta se afla in "teaca" lui, de aici rezulta necesitatea executarii mai multor sedinte in functie de fiziologia de crester a firelor de par proprie fiecarei persoane.


Cele mai importante informatii care trebuie luate in seama inainte si dupa de epilarea cu laser:
  • cu cel putin 4 saptamani inainte nu se foloseste nicio metoda de smulgere a parului din radacina (ceara, epilator etc),
  • cu cel putin 4 saptamani inainte, pielea nu trebuie expusa la razele ultraviolete (naturale sau artificiale),
  • nu se folosesc lotiuni autobronzante inainte de epilare,
  • dupa sedinta, timp de 3 zile se evita baile fierbinti si saunele,
  • se evita consumul de aspirina, tetraciclina, profilactice, medicatie fotosenzitiva, medicamente hormonale,
  • si dupa procedura se evita expunerea la soare, iar daca pielea este expusa in timpul zilei se foloseste crema cu factor de protectie ridicat.
***
Am intrat pe mai multe forumuri pentru a citi si parerile celor care au incercat aceasta metoda, insa nu am gasit foarte mult informatii despre gradul de durere si recunosc ca este unul demn de luat in seama, asa ca va intreb pe voi cele care poate ati incercat metoda, doare insuportabil?
Si tot de pe forumuri am inteles cat de important este ca salonul/clinica de epilare laser sa fie una serioasa, personal bine instruit si aparate de ultima generatie, asta pentru a inlatura riscurile unor arsuri si cicatrice pe zonele supuse tratamentului. 

Voi ati incercat epilarea cu laser? Ce sfaturi puteti sa-mi dati?

Va pup :* :*



3 comentarii:

  1. Sincer si eu vroiam sa incerc epilarea definitiva.. asta pana mi-a povestit verisoara mea, cum soacra ei se " epileaza definitiv" cam de 5-6 ani... iar parul ii creste cam la fel ca si cu epilarea cu ceara... a zis ca acum s-a lasat chiar daca pentru 5-6 ani a avut speranta ca intr-o zi parul nu o sa mai creasca :)) ... nu stiu ce sa cred , probabil pana nu voi testa pe pielea mea nu voi crede nicio poveste...doar ca pretul unei epilari definitive este cam mare , iar daca parul creste la fel de repede ca la epilarea cu ceara, sincer nu cred ca se merita...
    Parerea mea este ca tot mai bine cu ceara sau cu epilator .

    Te pup :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca tot la fel de repede creste nu ar mai avea niciun rost pentru ca este destul de mare pretul unei sedinte. Sincer nu am mai auzit pe nimeni sa spuna ca merge asa des la epilare cu laser. Oricum depinde de corpul fiecaruia :P O sa incerc si eu cu siguranta, macar cateva sedinte :P

      Ștergere
  2. acum exista noua tehnologie sun and safe si poti sa te e xpui la soare cat vrei. eu abea astept sa incerc. am vazut rezultate pe prietena mea, care sa chinuia mereu, e spectaculos.pupp

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru comentariu

Sleek Ultra Mattes Darks V2 - REVIEW & SWATCH

Cred ca paletele Sleek nu mai sunt un secret pentru nimeni si aproape fiecare bloggerita are macar o paleta in trusa de make-up. Mie imi pla...